Subject: Ravimiseaduse muutmise seaduse eelnõu.
From: "Andrus Varki" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Wed, 29 May 2024 17:13:12 +0300

Teie:      08.05.2024 nr 1.2-2/49-1

Meie:    29.05.2024 nr JUR-3/1668-2

Tere

Ravimiametil ei ole tähelepanekuid arvamuse avaldamiseks esitatud seaduse ja 
rakendusaktide eelnõu teksti osas, kuid eelnõu seletuskiri vajab ameti 
mõjude osas täiendamist. Samuti on meil täiendav ettepanek sotsiaalministri 
17. veebruari 2005. a määruses nr 24 „Apteegiteenuse osutamise tingimused ja 
kord“ oleva ebatäpsuse kõrvaldamiseks.

Eelnõu muudatustega kaasnevad mõjud Ravimiametile:

Muudatuste jõustumisel kaasneb vajadus teha muudatused Ravimiameti 
kliendiportaalis ja ravimite maale toomise lubade andmebaasis SamTrack. 
Arendus on vajalik andmevormi muutmiseks, andmeväljade lisamiseks ning 
tagamaks andmebaaside vahel andmete kontroll ja Ravimiameti statistiliste 
andmete töötlemiseks vajalik elektrooniline andmevahetus. Muudatuse esialgne 
arvestuslik arenduskulu on ca 11-12000 €.

Ühtlasi teeme ettepaneku sotsiaalministri 17. veebruari 2005. a määruses nr 
24 „Apteegiteenuse osutamise tingimused ja kord“ teha § 27 lõikes 11 
tehniline parandus (määrus). Veterinaarravimite kaugmüügi korras on lubatud 
Eestis turustada veterinaarias kasutatavaid käsimüügiravimeid. 
Veterinaarravimite jaemüük on lubatud üldapteegis ja veterinaararpteegis. 
Eestis on kaks veterinaarapteeki, millised hetke seisuga veterinaarias 
kasutatavaid käsimüügiravimeid kaugmüügi korras ei paku, kuid on juba 
ametile avaldatud soovi teenuse pakkumiseks. Määruse nr 24 § 27 lõige 11 
sätestab apteegi aruandluse andmete loetelu ravimite kaugmüügil. Kuna 
veterinaarias kasutatavaid käsimüügiravimeid võib kaugmüügi korras turustada 
lisaks üldapteegile ka veterinaarapteek, siis on vajalik, et 
veterinaarapteegi aruanded sisaldaksid samuti kaugmüügi andmeid tagamaks 
Ravimiameti statistiliste andmete ajakohane ülevaadete ja analüüside 
korrektsus ja autentsus.

Palume täiendada § 27 lõige 11 järgnevalt:

§ 27. Aruandes esitatavad andmed

„(11) Üldapteegi ja veterinaarapteegi aruanne peab sisaldama järgmisi eraldi 
väljatoodud andmeid ravimite kaugmüügi kohta:“

Lugupidamisega

Andrus Varki

Ravimiamet
Õigusosakonna juhataja

+372 737 4140
+372 737 4142
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Nooruse 1
50411 Tartu
 <http://www.ravimiamet.ee/> www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information.  If you are not the intended recipient, please 
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently 
deleting what you have received. Any dissemination or use of this 
information by a third person without permission is prohibited and may be 
illegal.